Zīmols ir noteikts priekšstats patērētāja apziņā, kas balstīts atpazīstamībā un veidojas saskarsmes brīžos, piešķirot produktam vai uzņēmumam noteiktu vērtību.
Lai izveidotu iecerēto priekšstatu apjomīgā auditorijā, nepieciešams izstrādāt atbilstošu zīmola identitāti, plānot un realizēt pārdomātu zīmolvedības procesu.
Zīmola spēks slēpjas tā pielietojuma konsekvencē, radošumā un komunikācijas intensitātē ar mērķauditoriju, iedarbojoties gan uz tās apziņu, gan zemapziņu.
Skaidrs un pamatots rīcības plāns sekmē gan zīmola identitātes sākotnējo izveidi, gan turpmāko iedzīvināšanu un komunikācijas vadīšanu, uzturot tā atpazīstamības līmeni un ieņemto vietu mērķauditorijas prātos.
Plāns nodrošina konsekvenci zīmola komunikācijā, sekmējot tēla viendabīgumu un paaugstinot uztverto vērtību.
Atsevišķiem uzņēmumiem pietiek ar dažiem grafiskiem zīmola elementiem, stila grāmatu un zīmolvedības pamata vadlīnijām. Citos, sarežģītākos gadījumos, piemēram, organizāciju vai ģeogrāfisku vietu zīmolu izveidošanai un sekmīgai iedzīvināšanai, nepieciešams lielāks laika, finanšu un pacietības resurss, kā arī nepieciešama speciāli izveidota zīmola ieviešanas rokasgrāmata.