Reklāma ir pats pamanāmākais mārketinga komunikācijas veids. Tās uzdevums ir sasniegt noteiktu mērķauditoriju – piesaistīt uzmanību, radīt interesi, veidojot spēcīgu tēlu pamudināt uz noteiktu rīcību. Laba reklāma var veicināt konkrēta zīmola statusa nostiprināšanos cilvēka apziņā.
Reklāma iedarbojas, ja tā ir radoša, piesaista uzmanību, un tajā pašā laikā tās vēstījums ir pietiekoši viegli un nepārprotami uztverams. Laba reklāma dod pamatojumu, lai pievērstu uzmanību un pastāstītu par produktu.
Savukārt pārdošanas veicināšana ir komunikācijas veids, kas virzīts uz tūlītēju pirkuma izdarīšanu – cenu atlaides, īpašie piedāvājumi, veicināšanas loterijas Pērc un laimē! u. tml.
To, kāda komunikācija nepieciešama konkrētam produktam noteiktā brīdī, nosaka iepriekš veiktā izpēte un izstrādātā kopējās komunikācijas stratēģija.
Jēgpilns komunikācijas plāns nosaka atbilstošāko komunikācijas veidu, laiku un vietu, paredzot dažādu taktisko darbību pielietojumu nospraustā mērķa sasniegšanai.
Jo skaidrāks nospraustais ceļš uz mērķi, jo efektīvāk iespējams to sasniegt, izmantojot atbilstošākos komunikācijas veidus un medijus.